Ushi No Tane - Harvest Moon

The forum for Ushi No Tane, a Harvest Moon fansite

* Rules    * Login 

   * Search  * Register
It is currently Jul 15, 2018 10:56 am

All times are UTC - 8 hours





Post new topic Reply to topic  [ 53 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4
Author Message
Terra575
  Post subject: Re: An Underrated Game
Post Posted: Mar 28, 2017 3:35 pm 
UNoT Extreme Mooomber
UNoT Extreme Mooomber

User avatar
Posts: 2006

Offline
YES Nekomata is so fun haha! I don't understand her likes either but I try not to question it hahaha

has the third pet aged up for you yet? : )
 
Reply with quote  
Soapylion
  Post subject: Re: An Underrated Game
Post Posted: Apr 03, 2017 12:34 am 
Ultimate Farming Fanatic
Ultimate Farming Fanatic

Posts: 1491

Offline
I think I've gotten him to the second last stage now and omg. *_* I love his design so far.
 
Reply with quote  
Terra575
  Post subject: Re: An Underrated Game
Post Posted: Apr 03, 2017 1:06 am 
UNoT Extreme Mooomber
UNoT Extreme Mooomber

User avatar
Posts: 2006

Offline
Yay :'D have you reached the plaster wall yet? because that's what I'm stuck on @_@
 
Reply with quote  
Soapylion
  Post subject: Re: An Underrated Game
Post Posted: Apr 03, 2017 1:52 am 
Ultimate Farming Fanatic
Ultimate Farming Fanatic

Posts: 1491

Offline
Ahhhh my crow friend is fully grown and handsome and elegant. :heart: :heart:

And yes I literally just got to the plaster wall now!
 
Reply with quote  
Terra575
  Post subject: Re: An Underrated Game
Post Posted: Apr 03, 2017 2:00 am 
UNoT Extreme Mooomber
UNoT Extreme Mooomber

User avatar
Posts: 2006

Offline
YAAAAY He is such an elegant crow! :'D you know I actually did fanart of him back when I played the game in 2011, hahaha Here's one of the pics

if you figure out how to beat it, let me know @_@
 
Reply with quote  
Soapylion
  Post subject: Re: An Underrated Game
Post Posted: Apr 03, 2017 2:10 am 
Ultimate Farming Fanatic
Ultimate Farming Fanatic

Posts: 1491

Offline
Ahhhh such good fanart. <3 I love his expression it's so cute! Aw I never would've thought my crow blob would've grown up to be such a mature, well-spoken bird man.

I think next time I play, I'm gonna visit all the locations at different times of day and see if I trigger an event or come across a character. Because yeah just speaking to that wall is doing NOTHING. And I'm assuming that weasel is gonna turn up next to those purple weeds at some point?

I love all the references to popular Japanese mythology etc in this by the way. Harvest Moon has always had a few here and there, like the Kappa, but this game has so many.
 
Reply with quote  
Terra575
  Post subject: Re: An Underrated Game
Post Posted: Apr 03, 2017 8:30 am 
UNoT Extreme Mooomber
UNoT Extreme Mooomber

User avatar
Posts: 2006

Offline
Ah thank you! :'D I'm glad you like it. I found the other fanart I did of him, but I think that's it!

hmm yeah let me know if you figure it out, I'll try to do some experimenting as well.

Also I totally agree, I love how it rewards the player for knowing details like that. I like how it's so obviously a game made in Japan : )
 
Reply with quote  
ChocolateKisses
  Post subject: Re: An Underrated Game
Post Posted: Mar 12, 2018 4:50 am 
Wacky Weed Puller
Wacky Weed Puller

User avatar
Posts: 145

Offline
ahhhhhhh you dont know how happy it makes me feel that other people feel the same!
I actually played and finished this game a long time ago, and i still have my copy. Q_Q it was so cute, i played it for hourrrrrrrrrrrs. i really loved the atmosphere and the pets, my favorite was crow boy - thats how i called him- xD and i found the story to be so charming i dont know. But i agree, its a game thats so underrated and that i wish more people had a chance to play because of how relaxing and enjoyable it actually is? The funny thing is that i also played it when i saw the guide in this website xD i remember just clicking on every link so i could visit the guides and i stumbled upon mystic valley. I do plan to give the copy to my boyfriend this week though, since he has a fishing and video game hobby....so its like the perfect game for him and I hope he enjoys it as well!

but yeah, love this game! definitely one of my favorite underrated ones for the ds.
 
Reply with quote  
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 53 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4


All times are UTC - 8 hours


 

Search this topic:

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group